viernes, 19 de octubre de 2012

És suficient el que diu a la normativa?

Segons la meva opinió la normativa diu el mínim que ha de dir, o sigui, que les Tecnologies de la Informació i la Comunicació s’han de fer servir des dels inicis de l’escolaritat perquè són mitjans i eines útils per al nostre desenvolupament social i a més estan en la nostra vida quotidiana, per tant l’escola no les pot obviar.

Però que digui això no implica que sigui suficient, és a dir, allò ideal seria que a la normativa es donés més informació concreta per a que aquestes dades, que ja ens facilitan, no es mal interpretin i així no només empressin les TIC qui les vol usar.

No obstant, filar més prim envers el que s’ha de dir o no a la normativa és un problema, doncs especificar massa implica no donar llibertat i per tant tallar la creativitat d’uns o altres.
És a dir, introduir les tecnologies a l’aula per part d’un professor és un procés, com diu Jordi Adell, ja que els mestres primer han d’aprendre a fer-les servir, després adaptar-se a aquets recursos, posteriorment han de provar a fer les classes introduint aquestes eines, seguidament fer-les seves i ja, en darrera instància, intentaran utilitzar-les de forma innovadora. Però com és obvi, per arribar fins aquí els educadors necessiten temps i precisament pens que és això el que s’hauria d’incloure a la normativa.



En altres paraules, a la llei no pots dir com han de fer servir les tecnologies, perquè cadascú ho farà segons les seves possibilitats i capacitats, però si que pots advertir del fet que és la responsabilitat dels docents innovar, per arribar a cada nen i que per això és útil saber fer servir tot tipus d’eines, incloses les TIC.

Però quin és el problema? Doncs, que els centres ni tant sols apliquen el que ara és diu a la normativa, per tant si els hi demanem més, ho compliran? No, veritat?
Així que, què hem de canviar per a que els centres, i per tant el personal docent, entenguin que és cosa seva posar en marxa un canvi?

No hay comentarios:

Publicar un comentario